fredag 2 december 2011

Två snurriga föräldrar & en söt baby

Jag har delat dagen med Bästa Tes, som vanligt haft en superdag med massa underbart snack om allt och inget. Mest om allt.

Som vanligt hade hon med sig en present, denna kvinna - hon kommer skämma bort Milton till skyarna innan hunnit fylla året. TACK!

Tesan satte Milton i lära-gå-stolen & kan ni tänka er.. han tog sina första steg i den..åkte runt på den heeelt själv. Hallå, nu får väl tjejen sluta tönta sig tycker ni. Men jo, det var skitstort, ett moment. Jag hetsade in Alfred som precis kom hem från jobbet & höll på att parkera bilen. "Skynda dig, skynda dig" skrek jag för full hals men när jag såg att han blev helt "Milton-har-slagit-upp-halva-ansiktet-nervös" så skrek jag igen "skynda dig på ett bra sätt".  Ja, jag vet inte heller vad de betyder men det gjorde han. Tre vuxna satt sedan med fjantiga "åh-vilken-söt-bebis-leenden" (ni vet när det är så sött så man har huvudet lite på sne) & beskådade denna lilla bebis som nyss kom till jorden (känslan är den) & som nu gick runt i sin lära-gå-stol. Fantasitkst!

Senare körde vi Tesan in till stan & passade på att storhandla på Focus. Älskar den affären. Men parkeringen, vi är inte kompisar idag. Man skall inte träffa en karl som har ett lokalsinne värre än en möglig apelsin när jag själv är ännu lite värre. Herregud, två vimsiga föräldrar som letade efter plan & plats vi ställt bilen på. Ett tag var vi inne på att "den måste nog faktiskt vara stulen", för här är jag typ hundra på att den stog. Men, efter duktigt sökande så fann vi den äntligen. Två snurriga föräldrar & en söt bebis.

Hemma är vi. Fredagsmyset är på plats. Vi har njutit av Idol & Hellenius hörna med bästa Gynnning.


 ♥

Kesella & färska bär.. vår favvo

Pepparkakor & Ädelost - Affes julfavvo


Liite götter måste man väl få också

Lussebullar

Testar ny juice

Vörtbröd julskinka & senap, fy tusan så gott det är.

Imorgon skall jag hem till fröken Reinhold & jag längtar. Både att se hur hon bor nu efter flytten & efter tösbiten själv. Hoppas hon har ngt skvaller på lager åt en sliten mamma, mjölkko, tröttistjej,..ja kalla mig vad ni vill , jag är iallafall inte riktigt på banan när det gäller annat än bebisbabbel nu för tiden. Men imorgon skall jag nog se till att bli uppdaterad.

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar