måndag 26 december 2011

Fantastiskt

Sitter i mjukiskläder & gottar mig i soffan framför en film efter ännu en härlig dag. Kalkonmiddagen hos Gullan var otroligt god & trevligt sällskap, som alltid. På vägen hem tog Milton napp & somnade med den för första gången (han har nappvägrat sedan han född blev) Vilket betydde en tyst biltur hem. Han har alltid älskat att åka bil men under den senaste tiden har det inte funnits något värre, han har skrikigt hysteriskt nästan varje gång. Men nu tog han nappen och jag & Alfred blev sådär töntlyckliga ni vet.


När vi kommer hem får han lite mat sedan får jag för mig att jag ska prova att lägga han när han är vaken & se om han kan komma till ro & somna själv (brukar alltid somna i min famn efter han ammats eller att jag eller Alfred ligger brevid honom tills han kommer till ro & somnar). Ger honom hans Tiger & snutten som han genast försöker få över ansiktet. Han ligger bra länge & försöker lägga sig riktigt gott, efter 25 minuter somnar han - utan ett pip efter mamma eller pappa. Det är vår pojk det!



Lite senare får jag ett sms från min fina vän Jenny, hon kommer förbi med en supersöt julklapp till Milton. Nu vill jag bara att det ska bli morgon så jag får prova snyggingmössan på honom. TACK fina, fina, fina tant Jenny & Roger.



En helt fantastisk dag. God mat. Trevlig sällskap. Napp. Härlig (& TYST) bilfärd. M somnade rofyllt helt själv. Snyggingjulklapp från underbara vän. Många toppensaker på en dag, de gillar vi.

Nu fattas bara min Kärlek brevid mig i soffan, han jobbar natten. Men imorgon - då är det familjemys för hela slanten ♥ Och Jägarna 2 som vi fick låna av Mojje idag, har ni sett den? Lika bra som jag tror?

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar