söndag 11 december 2011

Tredje ljuset tänt..

Städ- & shoppingkombo-dag denna söndag. Först var vi & tittade till Josephine & Dennis som stod på Bellvue marknad. Jisses va folk & JISSES så mycket idioter det finns! De sålde av typ hela deras förråd (=megamycket grejer) visst lite skitsaker men också mycket fint men som bara ligger & inte kommer till någon nytta. De stod bara denna söndagen & ville helst inte släpa med sig massor hem igen så det sålde eller nästan gav bort grejerna.

Tant " Vad kostar tomten?" (Fin jultomte ca 2,5 dm hög)
Josephine "10 kr" (med trevliga rösten)
Tant " 10?! Neeej, 5 kr??"
Josephine " Neej T I O K R O N O R, de små kan du få för 5 kronor (med irriterade rösten)
Tant  Tyckte det var alldeles för dyrt, hon skulle nog köpa mycket annat för femman som hon ville få över efter ha köpt tomten. (Hoppas hon fick sig något riktigt tjusigt, skitkärring.!)

Gubbe "Hur mycket för telefonen?" (vanlig trådlös hemtelefon)
Dennis "30 kronor"
Gubbe "Funkar den?"
Dennis "Ja"
Gubbe "10 kronor"
Dennis "Nej, 30 kronor kostar telefonen"
Gubbe "okej hejdå"

Man får pruta, absolut. Men skäms folk inte med helt sjuka prisförslag.? Jag menar om man säljer något för 5 kronor & de säger ... "Neej 3 kronor". Allvarligt, de där två kronorna, vad kan de få för dem? (Det iof fyra bugg..?) Nej jag fortsätter inte denna diskussion. Kommer starta med att jag blir skitarg under tiden jag skriver och avsluta med att jag befinner mig i sandlådan & skriver elaka glåpord. MEN, vi säger såhär iaf. Snåla människor är det vidrigaste jag vet.!

Efter vårt härliga besök på Bellevue marknad åkte jag & Alfred till Backaplan för att leta julklappar. Vi stötte på moster Susanne & Thomas. De hade gjort desamma & skvallrade om att de köpt en julklapp till Lillgrodan, åh så goa.!

Vi hittade faktiskt lite presenter till Milton vi med, fast det får han i "julemysklappar" istället. Lite nya bodysar, dregglisar, pyjamasar & en söt tomtedress till julafton.

HUR söt blir Milton i denna tror ni? Sötaste-grodan-i-tomtedräkt  ♥
Under tidig eftermiddag åkte vi hem & gjorde lite nödvändiga sysslor & sedan hämtade vi upp mormor M & åkte till änglamormors grav & tände fint.

Tänk att det snart är ett år sedan, ett år utan dig fina mamma. Det gör fortfarande så ont & jag längtar mer än jag någonsin föreställt mig att man kunde längta efter någon. Ett år utan världens varmaste kramar, ett år utan stöttande mamma-ord, ett år utan att få dela dina underbara skratt & din skittråkiga humor - ett år utan dig mamma. Ett år känns som en vecka. Tiden läker alla sår(?), men hur jävla lång är den där "tiden"?

En julafton utan dina köttbullar & dina revben. Ingen kan någonsin toppa dem. Men så är det nu. Jag hoppas du rullar köttbullar & gör revben på himlajulbordet där uppe just nu.

Jag älskar dig mamma.




Mammas vackra gravsten
Efter ett besök på kyrkogården for vi hem igen. Åter till städ & tvätt & lek med världens bästa bebis. Alfred satte honom i lära-gå-stolen & nuuu ni, nu är det inte långt kvar tills Milton kör racerbil här hemma. Gudarnas så han stapplar sig fram nu. Min gullegroda.!

Julklapparna är inslagna, tredje ljuset tänt & maten uppäten. Milton är nattad för några timmar sedan & sover gott i sin nya "jaamas". Jag & Alfred har gossat oss i soffan med söndagsgott & tv-slappande men nu ska här slickas frimärken (äckligt efter typ 3e frimärket, vi ska slicka över 40 st). Julkorten ska iväg till sina adresser.



Hoppas ni haft en givande söndag.

Kram & Godnatt /J

6 kommentarer:

  1. Jag blir så otroligt rörd av att läsa det du skriver Jessica! Jag kan inte förstå hur det är att vara utan sin mamma, men bara tanken skrämmer mig även om jag vet att det en dag kommer att bli så. Du är otroligt duktig på att hedra din mamma och göra fint för henne på graven. Jag är säker på att hon gör mumsiga köttbullar och revben till alla fina människor uppe i himlen :)

    Själv slickade jag mina frimärken OCH KUVERT igår, iofs knappt hälften av det ni har att göra, men äckligt var det! :)

    SvaraRadera
  2. Så underbart fint du skrev om vår vackra mamma! <3 vi har världens finaste och bästa skyddsängel som vakar över oss! Är säker på att hon myser med sina goa köttbullar och revben där uppe! Älskar dig <3

    SvaraRadera
  3. Den vackraste gravsten jag sett!! jag är säker på att din mamma är stolt över dig du är en sån fin person!!!!!!!!! :)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla snälla Sofia!! Du gör mig alltid så glad med dina fina kommentarer :) STOR KRAM!

    SvaraRadera
  5. Ellinore. Tack så mycket.. :) känner vi varann? Kram J

    SvaraRadera