fredag 23 december 2011

Julaftonspirr


Trots bristen på snö så har jag faktiskt i år julaftonskänsla i hela kroppen. Det pirrar sådär gott, nästan som när man var liten. Kan det vara för att Milton finns nu? Känns lite konstigt, första gången jag känner såhär på flera år. I år är också första gången jag INTE har sagt vad min syster eller Alfred ska få i julklapp - jag har hållt mig. JAG! Det är stort faktiskt. Och jag tänker hålla mig enda fram till att de öppnar julklapparna imorgon, jo jo!
Idag skall det allra sista ordnas. Så fort Alfred vaknar (han har jobbat natten) så skall jag sätta på julmusik & sparka igång oss här hemma. Dock inget med Peter Jöback, då spyr Alfred (på riktigt nästan).

Har ni också en sista-fixar-dag idag eller är ni planeringsmänniskor uti fingerspetsarna & är färdiga med alles & bara njuter & inväntar julafton idag? (Tycker iof att jag är en planeringsmänniska till tusen & hör det inte lite till att fixa det sista pyntet, förbereda maten osv dagen innan?)

Ikväll blir det bingolottos uppesittarkväll hemma hos Miltons farmor & farfar, mina goa svärföräldrar tillsammans med faster Julia & Robert, Gullan & Mojje. Hade det inte suttit bra fint med några miljoner ikväll? Jo, ikväll blir vi miljonärer, allihop. Men mest jag.



Njut lite bland all julstress idag också godingar!

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar