torsdag 8 december 2011

Liten blir stor

Imorgon blir min lille pojk 4 månader. Kan ni förstå det? Det kanske ni kan, för mig har tiden verkligen flugit förbi. Mitt lilla charmtroll. Min finaste, finaste Lillgroda. Det var ju inte alls länge sedan som han var fjäderlätt, knappt 3 kilo tung. Och nu väger min lille över 7 kilo. Jag blir nästan tårögd!

Min lillgroda,som alltid ville ha sina ben updragna mot sin lilla kropp ♥
Bara några dagar gammal.

Min stora lillgroda som blir 4 månader stor
imorgon. Underbara Unge!♥
Det har hänt lite grann på fyra månader eller hur. Han vill inte längre ha benen som en liten grodunge & han har tappat den lilla kaluffs på huvudet som han föddes med. För en månad sedan hade han nästan inget hår alls, nu börjar det sagt men säkert växa. Han har lite att jobba på om han skall få lika tjockt hår som mamma & pappa. Han har börjat prata, le & skratta. Ja, han har utvecklas på så många sätt. Och jag älskar dem alla.

 Mellan 4-6 månader är det dags för smakportioner. Herregud ska min lille bebis äta riktig mat.? Vi hade tänkt vänta till Milton blev fem månader men han visar verkligen intresse för mat så det blir nog inom kort ändå. Spännande vill jag lova er. Allt som ens barn gör blir så stort för en förälder eller det kanske bara är jag? Blir helt tårögd så fort Milton gör något han aldrig har gjort förut. Ett nytt skratt. Några fler steg i lära-gå-stolen. Intresse för ny lek.. you name it. Jag lipar & tycker att han är världens duktigaste, gossigaste, intelligentaste, sötaste, roligaste & BÄSTA unge!

Bok från senaste BVC-besöket.


Dagens kvällsläsning.

Jag Älskar Dig min Lillgroda. Min charmör. Min Milton


Kram /J

2 kommentarer:

  1. Grattis på fyra månaders dagen idag lilla, stora Milton!! Tiden har verkligen gått fort och det har varit jätteroligt att få möjligheten att följa lillgrodans (och era) liv här på bloggen :) Lycka till med matningen!! Lite mosad potatis, palsternacka eller morot kanske han tycker är smaskens! :)

    SvaraRadera
  2. Tack söting-Sofia :) Potatis & morotspuré blev det :) smaskens tyckte Milton!

    SvaraRadera