söndag 4 december 2011

Effektiv söndag

Vi har haft en helt underbar söndag, underbar & effektiv. Det gillar jag! När saker blir gjorda. Imorse lekte jag & Alfred med Milton en bra stund, det är så roligt nu när han är så "med" i allt man gör. Han är fortfarande lite pipig & gnällig. Gråten är inte långt borta någon gång under dagen & han vill väldigt gärna vara nära mamma eller pappa så det inte kommer någon farligt tant eller farbror & skräms.

När Milton tog sin förmiddags-nap passade jag & Alfred på att städa. Sedan åkte vi till kållered med första stopp på Ikea för lite shopping & julklappshandling. Där träffade vi Dennis & sötmoster, alltid fint att se dem & lilla magen. Vi strosade runt på Ikea & fyllde upp vagnen med allt möjligt som vanligt. Fick köpt Milton en matstol, äntligen! Det har han behövt ett tag. Nu har jag fått mitt ljusförråd påfyllt också, inte för att det går någon nöd på ljus här hemma. Men doftljus i julens tecken hade jag inte många kvar. Vi passade även på att äta årets första julbord på ikea. Det är ju Tina Nordström som har haft ett finger med i julbordet där i år, smakade helt okej för 99 kr. Laxen fick fyllas på måånga gånger om efter jag hade varit där och länsat. Finns det något godare? Jag hade kunnat leva på det tror jag.



Efter ikea blev det lite julklappsshopping i andra affärer mer vill jag inte säga då många nära & kära läser. Men julklappar fick jag slå in när vi kom hem iallafall, härligt att ha några fler avklarade.


Sedan åkte vi & hälsade på mormor Maj & Robert en sväng. Milton visade lite framsteg & gammelmormor & gammelmorfar blev mycket imponerade & charmade.

Vidare till mammas grav, där det som vanligt var så fint, hon har den vackraste graven på hela Råda kyrkogård & det är hon värd. Ljusen lyser så fint på kyrkogårdarna i mörkret, visst gör dem? Så sorgligt vackert tycker jag.

På vägen hem åkte vi förbi Miltons farmor & farfar & Gullan (gammelmormor). Vi fikade god kaka med smak av julen. Pepparkaka, kanel & lingon. Med grädde & granatäpple på, vilken hit. Supergott.!

Väl hemma igen var lillgrodan supertrött, han fick "kvällsmat" (milk deluxe förstås) & sedan krypa direkt under täcket. Somnade bums den lilla skrutten. Så nu har jag & Alfred faktiskt fått riktigt mycket gjort här hemma. Alfred målar det sista på trappan nu, vitt vitt vitt. Förstås. En hel del kvar att göra, men åh va jag trivs här nu!



Miltons matstol ihopmonterad vid köksbordet. Billig & bäst.



Alfred fick upp snea julstjärnor i fönstren, nästa år blir de nya!


Sånna här dagar vill jag har fler av mina vänner. Effektiva & med nära & kära.! De gillar vi ♥

Nu är Alfred klar med trappan, åh så fint de blev.! Skall bara strykas på en omgång färg till imorgon som kommer detta bli tipptopp.

Nu skall jag krypa upp i min älsklings famn, äta kvällsmat & bara gossas.

Fy fasiken (ibland får man svära) vilken fin familj jag har. Världens bästa!

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar