måndag 26 december 2011

Juldagar

Vad mysigt det är med dessa juldagar. Många är lediga & man har tid att umgås & äta massvis med god mat.

Julafton i år toppar de flesta år faktiskt. Vilken fin dag & afton vi hade. Och så mycket fint både jag & Alfred fick, för att inte prata om den där bortskämda lillgrodan. Herregudarnas så snäll han hade varit. Miljoner TACK för allt fint alla ni nära & kära köpt till Milton.!

På morgonen blev det ett snabbt besök på sjukhuset & min mormor för att julkramas & ge lite julklappar. Sedan tillbaka hem för att förbereda ett pyttejulbord med lite favvisar för att bjuda Joss, Dennis, Robert & lilla Amico förstås. Vi hade supermysigt, jag har svårt att tänka mig en julafton utan min underbara syster. Vi smaskade i oss lilla julbordet på ett naffs (mest joss & pyretmagen) & sedan öppnade vi julklapparna. Milton fick så otroligt mycket fint. Kläder, böcker, leksaker, Bambo & dregglisar (i mängder). Vill säga tack igen. Och Susanne & Thomas Bumbon passade helt perfekt, toppenbra! Och pappa, jag älskar mina smycken ♥

En trött tomtenisse på väg hem från att ha besökt gammelmormor.
Med sin älsklingstiger i munnen, som alltid  ♥

Vårt pyttelilla julbord


Favoriterna
En utav Miltons julklappar.Vilken toppengrej detta är!



 
Mitt vackra halsband

Min ring som skall ge mig tur.


Vidare till Alfreds famij, nära & kära for vi sedan. Åt, skrattade & umgicks om vartannat hela dagen/kvällen. Och vilket julbord, det hade ni gjort finfint fam.Lindhage. Saknade inte en grej! En helt underbar dag. Och även här, tusen tusen tack för allt fint till mig, Alfred & framför allt tack för allt fint Milton fick. Gulligsöta ulltofflor, matstol, pyjamasar & även här kläder & massor av leksaker. Om Milton bara visste vad mycket fint han fått. Tomten var den läskigaste tomte jag någonsin stött på. Jo jag menar det, drömde till och med mardrömmar om honom på natten. Masken var riktigt hemsk men så är ju inte jag känd för att vara "fröken orädd" heller.


Väldigt snäll bild på den hemska tomten. Är inte masken lite läskig?
 Igår blev vi hembjudna till farmor & farfar på middag med llilla familjen igen. Man drabbas av en matkoma & trötthet dagen efter julafton & all julmat så man skall nog inte göra annat än att ta de lugnt & bara njuta. Och det var precis så vi gjorde. God mat blandat med lugn & ro. Passade mig perfekt då jag kände mig helt slut efter julafton. Milton & Alfred också. Vi vaknade.. eller vi gjorde inte. Milton vaknade klockan 6.00 (som vanligt) på juldagens morgon men somnade om till 09.00 (tack gode Gud) Vi var uppe i ungefär en timme när Alfred gav det välkomnande förslaget om att ta oss en liten nap. Vi sov till 13.00. Ibland är de gott att Lillgrodan också är tröttis.

Idag blir det en lugn dag med mys & god mat också. Nu gör vi inte många knop här hemma & sedan skall vi åka & hämta mormor på sjukhuset så hon äntligen får komma hem igen. Sedan far vi vidare till kalkon-middag hos Alfreds mormor Gullan.

Mys hemma i Björröd



Hoppas att ni haft en mysig, lugn & skön julafton i familjens tecken. Och önskar att ni hade en härlig dag, kväll & natt igår (vet att mina partyprinsessor gjorde stan lite bättre) & får fortsatt härliga dagar. Snart skall vi välkomna det nya året. Har ni bestämt hur ni ska fira?

God Jul & Gott Nytt önskar världens bästa kille!


Kram/J

3 kommentarer:

  1. Tomten var VERKLIGEN läskig!!! Det har du helt rätt i! Härligt att ni har haft en så fin jul med era nära och kära, god mat och fina klappar :)

    SvaraRadera
  2. Haha visst var han Sofia!! Då är det inte bara jag som är fjantig.! Drömde på sanningen mardrömmar den natten om tomten.Haha, men han var snäll - såg bara lite sketaläskig ut ;)

    SvaraRadera
  3. Så söt han är lilla Milton!!

    SvaraRadera