lördag 17 december 2011

Årets klappar inköpta

Jag & Alfred sitter & myser i soffan framför en film & trycker i oss apelsinchoklad. Idag har vi lyckats köpa de sista julklapparna, puh! Det är inte sådär lagom med folk någonstans just nu och med barnvagn är det ingen vidare hit alls att stressa runt i butikerna. Det är det inte utan barnvagn heller men med är värre. Roligare är det att vara färdig & nöjd med de man köpt, och slå in klapparna de tycker jag är skojsigt.

I bilen påväg till Frölunda torg

Fick lite mindre plats i bilen påvägen hem..

Några klappar som ska slås in
När vi kom hem åt vi lite mat. Milton är så gulligsöt när han äter. Han älskar purén (morot & potatis) & gör inte en endast min när han äter, vill bara ha mera mera mera. Vi ha en mattossig son, världens bästa.! När familjen var mätta & belåtna kröp jag & Milton ner i dubbelsängen & tog oss en nap på en timme. Behövligt vill jag lova.


Mera mat pappa!
Ikväll har vi hunnit med Milton-bus&lek samt bebisbad. Hallego så underbart det är när bebisar badar. Ni vet när de är sådär lyckliga i vattnet & plaskar & skrattar. Åhh mitt hjärta smälter varje gång. (Jag förstår att ni som inte har barn tycker att jag är skittöntig men vänta ni, jag ska reta er när ni får egna & tycker det är sött när bebisen bajsar, för det kommer ni tycka.)

Milton var tröttis efter en dag i Frölunda & han somnade snabbt. Har börjat få in nattnings-rutinerna bra nu, skönt. Nu skall vi bara jobba på "sova-hela-natten-är-supergott" också sedan är jag toppennöjd (och kanske piggelin igen!).




Nej nu skall jag fortsätta se filmen med min älskling utan dator i knät.

Kram /J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar