söndag 18 december 2011

Fyra ljus brinner

Så var det redan fjärde advent. Har ni haft en mysig söndag? Här hemma har vi städat. Jag har fått rensat vår walk-in-closet. En svart sopsäck med kläder jag skall slänga alt skänka. En sopsäck med kläder jag inte använder, hängt i garderoben i evigheter med prislappen dinglandes, dags att inse att de kommer att fortsätta hänga där & samla på sig damm om jag inte ger bort dem. Så nu har syrran lite kläder att kika på och en himlans massa gravidplagg också.

En sväng till mammas grav hann vi med idag också. Mormor hade med sig en påse full med ljus som vanligt som nu lyser det vackert i några dagar. På onsdag är det 1 år sedan. Ett år av saknad fina mamma.

Lillgrodan somnade när vi kom hem & sover fortfarande. Med snutten över ansiktet som vanligt. Ni kan vara lugna, den är i tunnt material och jag har själv testat att ha den för ansiktet och man kan andas. Lägger man inte den där så drar han själv över den, över ansiktet. Älsklingen min!

Redan

Lillgrodis sussar sött bland alla stjärnor

Men vad skådar jag? Snö? (ja ja visst är det lite men det är snö!)

Hoppas ni fortsätter njuta av pepparkakor, julklappsinslagning & fjärde advent. I will!

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar