fredag 13 januari 2012

Tesan

Idag fyller en speciell person år. Min kusin. Min Tes. 28 hela bast blir hon.

Therese och jag har upplevt massor ihop & vi umgicks mycket när vi var små, fast vi bodde hela 50 mil ifrån varann. På somrarna bråkade vi om vem som skulle ha den sista godisen i göttepåsen hos mormor eller sprang nakenfisar i vattenspridaren på landet på Rossö. Eller för all del, tjuvrökte & rullade oss i snön eller sprayade på oss halva parfymflaskor för att på alla sätt mörka detta för våra föräldrar (Minst två tuggummin var naturligtvis också ett måste). Det skiljer bara ett år mellan oss & det är mycket på grund av henne som jag glädjer mig så för att Milton får en kusin i ungefär samma ålder (de kommer ju naturligtvis aldrig göra hyss som vi gjorde, nej de kommer leka i sandlådan & alltid komma i tid till middagen) Det gör liksom släktkalas med alla tanter & fabbröder så mycket roligare om man har en kompis att leka med.

Jag och Therese har skrattat hysteriskt, gråtit vid varandras axlar, bråkat så väggarna hade skakat om vi hade befunnit oss i samma rum, delat hemligheter, snackat skit, glidit isär & funnit varann.

Therese är verkligen en toppentjej, inte bara för att hon är min kusin utan för att hon är Tesan. Hon är lugnet själv, samtidigt som hon inte säger nej till skratt & gallej. Hon är trygg i sig själv men blir aldrig sådär jobbigt egocentriskt & är långt ifrån en "stå-i-centrum-tjej". Har höga murar till sitt inre men förtjänar du att komma in visar hon ett enormt hjärta som du mer än gärna får ta del av.

Therese, jag är så glad för den vänskap vi funnit hos varann & den fina Tes du är till min Milton.

Så GRATTIS på Din födelsedag min fina kusin!

Jag Älskar DIG.



Kram/ J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar