tisdag 10 januari 2012

Fantastiskt

Idag har varit en stor dag. Det har varit en stor natt. Min älskade unge somnade själv, utan några som helst problem igår, både middags-napen & för kvällen. När jag vaknar av att han vill ha nattmat känner jag mig utomordentligt utvilad. Konstigt? Kollar klockan. 05.40! Han har sovit hela natten... Han har sovit hela natten.!

 Han. Har. Sovit. Hela. Natten! Wiiiihhooooooo

Nu vet jag att många suckar som i "vaddå då?". Jo, det ska jag tala om för er, som mamma. Som trött mamma, är det typ det Bästaste som kan hända. Han sov från 19-05.40. Jag somnade runt 22. Att få sova nästan 8 timmar i streck är inget man blir bortskämd med som mamma. Helt underbart gott. Och att han lägger sig 19 & sover typ 19.15 betyder värdefull ensamtid för mamma & pappa. Kramar & romantik behöver även småbarnsföräldrar, eller hur? Då Alfred inte tränar eller jobbar natten då. Men då får jag lite mammatid, vilket är guld värt.

05.45 fipplade jag iallafall fram telefonen, kändes som jag vunnit på lotto. Ringde min älskling som var påväg hem från jobbet (jobbat natt) & var alldeles själalycklig. FANTASTISKT.

Min duktiga, duktiga Lillgroda. Han har också idag somnat i egna sängen, lätt som en plätt på några minuter. Nu återstår det att se hur denna natt blir. Håll tummarna.

Min Milton är en dröm. En helt otrolig liten pojk.

Man får skryta om sina barn.


En Lillgroda som ser barnprogram i mammas & pappas säng
efter att för första gången sovit hela natten i sin egen säng.
Världens morgongosigaste lilla pojk.

Kram/J

1 kommentar:

  1. Skryt så mycket du vill, prata om kiss, bajs, mat, sova och allt annat som hör småbebisar till. Jag läser det mer än gärna och blir glad över din lycka, jag glädjs med dig och är just nu väldigt glad att du fick sova en hel natt :)

    SvaraRadera