måndag 9 januari 2012

Nyår

Vår nyår var helt perfekt. Barnvänlig, lugnare än vanligt, mysigare än vanligt och alldeles, alldeles underbar. Dans & för mycket alkohol kan slänga sig i väggen - såhär skall en nyår vara. Kärleksfull start på ett nytt år!

Vi var hemma hos oss tillsammmans med Lise, Daniel, Olivia, Dennis, Joss, Pyretmagen & Amico. Bättre sällskap hade vi inte kunnat hitta. Vi träffades redan under dagen & åkte & handlade nyårsmenyn tillsammans.

Vi umgicks, spelade spel, pratade om viktigt & oviktigt, skrattade & flamsade, tillrädde & åt otroligt god mat. Huvudrätten la vi på grillen - klart de går att grilla på nyårsafton. Det blev kanon!


Klassisk förrätt på nyår.

Alfred tog på sig ansvaret för efterrätten & det var länge sedan jag skrattat så mycket mina vänner. Var nog länge sedan alla skrattat så mycket. Han skulle göra cheese cake. Nu skall det tilläggas att Alfred har svårt att koka ris. Steka kyckling. Ja, han är inte en laga-mat-människa helt enkelt (han steker dock de godaste baconen, det skall han ha!) Så då han tog på sig efterrätten blev jag förvånad & undrade lite om han skojade. Men icke, imponerande att våga sig på tänkte jag, nyårsmiddag & allt. Så kom vi då till stunden då det var dags för efterrätten att tillagas. Med receptet under näsan gjorde han allt i minsta detalj.. förutom en sak. Han tog en "lite" större form än vad som stod. När han sedan tog fram efterrätten var det nog den tunnaste cheese caken jag någonsin skådat. Fin men smal som en pannkaka. Alla satt på helspänn & såg sammanbitna ut, ni vet som vid sådanna där tillfällen man absolut inte FÅR skratta. Men lite småfnittrigt blev det ändå, ungefär som när man kikade in i pojkarnas omklädningsrum när man var liten. Men alla tog varsin bit.. (nu var alla vääääldigt mätta så det blev väldigt tunt skurna bitar på varje tallrik hihi) När Alfred tar första tuggan & säger;

- Vad fan smakar det?

Kunde ingen hålla sig, alla vek sig av skratt. Inte för att den smakade skit, de gjorde den verkligen inte. Den smakade liksom.. ja som supersmal en cheese cake i ugn med lite blåbär på toppen skall göra helt enkelt. Inte jättesupergott, men absolut inte äckligt. Alfred har tidigare bara ätit den sorts cheese cake som man gör på philadelphia ost & som skall vara inne i frysen ett tag. Detta var en annan cheese cake & hans min när han säger de där orden & samtidigt ser på hans pannkakssmala cheese cake, ja det går faktiskt inte att återberätta. Klart är att det var extremt roligt.

Mätta & belåtna spelade vi sedan sällskaps spel & pratade om hur paren faktiskt träffade & föll för varann. Efter killarna brassat av nyårsraketerna avslutade vi nyårsafton med en pokerturnering. Ja, klart jag vann. Ingen tur alls där inte.

Jag är inte mycket för nyårslöften. Men jag vill ändå lova att jag skall göra mitt absoluta bästa för att ge min familj mitt allra bästa jag.

2011 har varit det bästa året i mitt liv & jag ser så fram emot vad 2012 har att erbjuda. Önskar er ett fantastiskt år med nya drömmar, mål  & lärdommar.



Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar