söndag 22 januari 2012

Ännu en stor dag..

Imorse vaknade vi upp till ett ljuvligt vinterlandskap & solsken. Kan inte bli mycket bättre. Jag gick upp tidigt, tog en dusch & sedan åkte jag & grabbarna till Ica & handlade en stor frukost med nybakade frallor, drömyoghurt & sommaryoghurt, musli & flingor, gott pålägg, grönsaker, melon, juicer & massa annat gott. Sedan åkte vi hem & överraskade Miltons farmor & farfar & Gullan (Miltons gammelmormor) med en söndagsfrulle. Underbart gott att duka fram massa gott alá hotellfrukost & bara njuta. Efter toppenstart på söndagen vågade jag & Alfred lämna Milton hos farmor & farfar HELT SJÄLV (jo, jo de är stort de). Vi åkte och handlade ett superfint Didriksson regnställ till mig, har velat ha det så länge men alltid lagt pengarna på annat. Fick presentkort av Mats & Diana (farmor & farfar) när jag fyllde år så det passade perfekt.

Sedan en sväng till ikea & shoppade upp presentkortet jag fick av bästa pappa i födelsedagspresent. Handlade nya sängkläder till oss & till Milton bus. Sedan blev det mest massa bra & ha grejer till Lillgrodan. Ikea är himlans bra, synd bara att man aldrig kan åka dit & handla sådär lagom. Fick massor av fint, så tack pappa

När vi kom tillbaka till Mats & Diana möttes vi av en nöjd Milton. De hade varit ute & promenerat i de härliga vädret & han hade varit så nöjd, skönt för ett oroligt mammahjärta (och för pappa med för den delen). Kändes så konstigt att gå på shoppingtur utan lilla charmören men va SKÖNT det var att bara få gå & strosa med min stora älskling. Tack finaste farmor & farfar för barnpassning & god mat, som alltid.

Nu skall jag kika på Så ska det låta, äntligen. Som jag har längtat.! Jag & tanterna :)



Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar