söndag 20 november 2011

Söndagssysslor

Hej härliga söndag!

Vilket underbart väder vi har bjudits på idag. Vi har faktiskt (hör & häpna) fått städat & röjt lite här hemma idag. Milton bestämde sig, passande nog, för att ta en förmiddagslur & då passade jag & Alfred på att röja på nedervåningen. Fick städat upp på toaletten där nere efter vår tvättmaskin levt rövare där. Och ställt in all schampo & balsam, tvättmedel & skäljmedel & alla andra hyggienartiklar i byråerna. Gudarnas så mycket vi fick köpt på Gekås, så gott att slippa tänka på det nu.


 ♥

 ♥

Tjuvar julmossa till julpyntandet nästa helg

Världens bästa gossar sig i vagnen
Vid middagstid tog vi en välförtjänt pause & gick ut på långpromenix i fina vädret. Jag passade även på att tjuva med mig lite julmossa från skogen så nu ligger den på tork nere i vår walk.in-closet med luftavfuktaren på. Nästa helg blir det julpyntande här hemma. Min syster mms.ade två supermysiga bilder från hennes & Dennis hem för någon timme sedan. De hade tjuvstartat, hela lägenheten är julpyntad, de skitungarna.!Jättemysigt & såå mycket julkänsla. Duktiga syster hade även gjort sin egen julgrupp av fina julblommor, hon är bra redig den där Joss :) Och nu var de påväg ner för att köpa vörtbröd, senap & julskinka.. får man lov att göra en sådan sjuhelvetes tjuvstart? Nästan inte va.

Jag har iallfall slagit in de första julklapparna idag.


 ♥

 ♥

Kram /J

1 kommentar:

  1. Jag förstår att din syster har tjuvstartat, jag är också riktigt sugen på att dra fram julgrejerna ur källaren :)

    SvaraRadera