torsdag 24 november 2011

Första besöket på barnakuten

Imorse gick jag & Lise vår dagliga promenad med barnen, härligt för både oss & sötisarna att få frisk luft varje dag. Dock kändes det i mina & Lises ben & rumpor efter gårdagens benövningar meeen det blev till att göra nya idag..Ajsingen.! Men skall man bli "fin får man lida pin" var det va?

Milton kändes inte bra vid middagstid idag heller & tempen visade 38,3 grader..  så lite feber hade lillskrutten. När Alfred kom hem bestämde vi oss för att åka till östra bara för att vara på den säkra sidan. Känns alltid bättre att slippa oroa sig (för det gör man ändå vill jag lova) Milton var så söt när vi kom dit, han såg på tjejen som skulle kolla till honom med sina stora fina ögon typ som att han ville säga "jaha & vad vill du då kompis?" Han är verkligen världens bästa, vår Milton. Allt såg iallafall finfint ut. Så då kunde vi tryggt åka hem igen, lite mindre oroliga.



Milton har fått låna Olivias babygunga nu när han känner sig lite småsjuk & ledsen. Han fullkomligt älskar den. Får han sitta i den & se barnprogram samtidigt är han i himlen. Jag fick äta frukost i lugnan ro & laga mat till mig & pappa Alfred också. TACK gulligsöta Olivia för att Milton får låna den & tack till dina underbara föräldrar också.


Gungeligung

Mycket skojsigt att titta på..
Han har också fått en ny kompis i skallra-familjen idag. Alfons, han smakade rätt gott han med. Tack till pappas kompis Christian, det var en toppenpresent. Och min stjärnmössa är jag skitsnygg i.!


Hej kompis

Mmm, Alfons är kanongod han me mamma..

Vi hann hem till "JulLotta". Vilken Christmas feeling man fick av alla vackra jullåtar. Och Liseberg är så otroligt vackert upplyst under vintertid, mysigare ställe får man leta efter. Bara deras reklam är ju underbar, se bara här. Vi skall dit tillsammans med familjen Nielsen/Pape om någon vecka & imorgon börjar julpyntet här hemma.

Tänk snart är det jul  ♥

Nu skall jag ge lillgrodisen en försiktig nattipuss på kinden & sedan skall jag med krypa under täcket!

Jag har blivit såå stor säger min mamma

Nattikram/J

1 kommentar:

  1. Vad bra att det "bara" var feber och att allt annat verkar ok, hoppas fina lilla Milton blir frisk snart! Babygungan såg dödsskön ut, förstår att han trivs i den! :)
    Ja, nu är det exakt en månad kvar till julafton, jag älskar julen, bästa på året!!

    Ha det fint!

    Kram

    SvaraRadera