onsdag 16 november 2011

Promenader

Jag & Lise går promenader fyra dagar i veckan på en timme, det är precis vad vi orkar med. Jo, det är sant, vi flåsar som två andfådda tanter i uppförsbackarna med våra vagnar.. Nja konditionen är väl sådär, men kära vänner, fråga oss om några månader. Vi kommer vara så fit inför sommaren 2012, eller hur Lise? :) Vi har hittat vår favvo i promenadslingor. Den är underbar.! Hur kan man välja att bo mitt i stan utan denna härliga natur? Jag är så glad att vi flyttade hit. Det är strålande för barnen tycker jag. Milton, jag, Olivia & Lise skall gå till hästhagarna & fårhagarna intill, andas frisk luft, leka i skogarna & på lekplatserna många gånger dessa mamma-månader ,var så säker :) Nåja, vi ska allt gå på Liseberg också. Men jag fullkomligt älskar "landetkänslan", lugnet & den härliga, varma atmosfären här ute i Björröd.


Här startar vi våra promenader..


Så går vi förbi alla hästhagar..

Visst ser det ut som om änglamormor är hos Milton på denna bild?

Inget "korsvägen" här inte..


Ljuvliga skog
Om några dagar skall jag släpa med mig pappa Alfred & sno massor av underbar julmossa till mitt julpyntande här. För snart, snart, snart börjar julförberedelserna. Det är nästan lika kul att pynta fram som att njuta av det hela sedan. Halva grejen liksom. Tycker Ni inte?

Kram/J

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni har det där ni bor, nära till djur och natur! Förstår att du tycker om att bo där :)

    Jag ÄLSKAR också att julpynta och längtar sååå tills det är dags!

    SvaraRadera