onsdag 16 november 2011

En dag på Gekås

Milton kändes lite hängig & var inte alls på humör igår när jag & Lise kom hem från promenaden, så vi kände att vi inte ville sätta liten i bilen & köra den, för honom, långa biten dit. Men imorse vaknade det en glad och pigg liten groda, så vi åkte iväg tidigt imorse mot Ullared. Vilken dag att gå på, vi var där på förmiddagen & det var så lugnt & skönt. Härligt att slippa armbåga sig fram bland alla tanter som har sina gubbar i släptåg efter! Hade bestämt oss för att inte handla allt för mycket utan hålla oss till lagom. Jo, jag tackar jag.. kär familj har många namn, men familjen lagom när det gäller shopping. Det finns faktiskt inte.

Men så mycket fint de blev, nu är mamman här hemma på strålande humör. Schampo & Balsam , tvättmedel & sköljmedel.. ja kära hyggienprodukter - nu slipper jag handla er mer på ett halvår eller så, gott det. Blev en hel del julpynt (det är snart nu va? tycker jag har väntat i evigheters evighet) lampor, saker till Milton förstås.. ja det blev lite av mycket.

Här är vår utflykt i bilder. Kolla bara in "kundvagnen lagom". Lägg märke till vart vagnen slutar på höjden & hur vi staplat på "bara en grej till" "åh, bara den fina också" & såklart "bara den måste-ha-saken" med.

Jessica, vi ska inte hämta en vagn till?
Nejdå, de går i lite till, vi ska inte ha mkt mer nu...

Lutande tornet i Ullared

När vi skulle gå ut med allt hämtade vi faktiskt en till vagn, kändes lite lättare.


Tänk att Ni är mina
När vi lassat in alla kassarna & kartongerna i bilen, var både jag & Affe hungriga så vi åt lite mat & varvade ner lite innan vi åkte hem. Shoppingnöjda och glada... för den här gången :)


Milton sitter så fint i stolen när vi äter nu så, min pojk de!

Ny overall från Gekås, gosis!


Och på vägen hem sov Milton gott i baksätet, ja det dröjde väl inte många minuter förens jag halvslumrade jag med. Tills Alfred stannade för att fylla på luft i ett av däcken & han köpte min favvoglass. Då blev jag piggelin igen.

Mina shoppingtossiga föräldrar gör vem som helst trött!

Nu skall jag packa upp de sista påsarna här hemma. Sedan skall jag ta ut flufftäcket från sängen, göra mig en kopp tee & gosa ner mig här brevid lillgrodis & kika på " Berg flyttar in". Vad gör ni ikväll?

Kram J

En sak till bara, vilken jäkla snygg dammsugare vi köpte idag, hoppas nu att den är bra också! Jippi yey!
 (Vår gamla lät som sju sågverk och städade värre än värst!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar