torsdag 17 november 2011

Det roligaste på väldigt länge!

Alfred & hans miner har gjort det igen!

Jag vet inte vad som är mitt problem riktigt, jag tycker det är hysteriskt roligt när Alfred blir skraj för saker & ting. Det spelar ingen roll om det är att jag skrämmer upp honom med att påminna om de läskigaste scenerna i de där råa skräckfilmerna. Och sedan säger att han/hon ligger under sängen. Eller att det lät som om en inbrottstjuv höll på att bryta sig in & att han måste gå upp & kolla läget i den mörka hallen. (Skall då tilläggas att jag förlorar alltid, för det är inte lika roligt när Alfred säger att han skall hämnas, då jag är fröken skitskraj för allt!)

Han är mästare på att göra så hysteriskt roliga miner då han blir paff, rädd eller förvånad. Och idag hände det igen.

Jag sitter i soffan & leker med Milton medan Alfred skruvar ihop Miltons coola polisbil.

Då gnisslar och smäller det lite från nedervåningen..

Alfred lyfter blixtsnabbt blicken från bilen till mig & säger snabbt
           - Vad var det??
Jessica - Det var väl tvättmaskinen, den brukar ju låta lite konstigt?
Alfred  - Aaa..

(fortsätter med det han håller på med)
Efter typ tio minuter låter det som om Hulken fått spader på nedervåningen & håller på att slå sönder allt i sin väg. Alfred hoppar till & reser sig på mindre än en sekund.

Alfred-  och VAD F.A.N var DET då??
Jessica- Hahaha, du får väl gå ner & titta!?

Alfred står som förstelnad & ser ner för trappan. Blicken hade kunnat ge bittraste kärring en skrattattack NÄR som helst vill jag lova!

Jessica - Men Alfred gå ner då.. (får jag fram mellan skratten)

Det låter typ Braaak (gånger hundra) sedan tystnar det & Alfred vågar sig ner. När han kommer upp ser han ut som stans frågetecken.

Jessica - Vad var det för något..?
Alfred- Gå ner & titta själv...... (säger han helt tom i blicken)


Tvättmaskinen hade varit ute på en promenad..
Jag kan skratta så jag kissar ner mig av sånt här.Har försökt härma vår dialog & hur Alfred såg ut men det går inte jag bryter samman i skrattanfall när jag kommit till hälften varje gång. Och Alfred tycks (konstigt nog) inte tycka detta med hans miner är lika roligt? Vad har jag för sjukdom?

Imorgon skall världens bästa pappa, svärfar & farfar fixa ny tvättmaskin & torktumlare åt oss. Men oj, vilket underbart skratt denna tvättmaskin gav oss mig.

Kram till er
& puss min underbara Alfred, I L♥VE YOU.!

3 kommentarer:

  1. O jag skatta så jag fick hostanfall här.... Hade velat se den minen!!!! Hahahaaa... Kram Marika

    SvaraRadera
  2. hahaha, ja Marika.. du har ju också lite av den där "elaka humorn" :) Du hade älskat Alfreds miner! Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hahaha ser allt framför mig!!! Ligger för mig själv och asgarvar... Ser Affe framför mig och hur du sitter och njuter i soffan. Hahaha!med tanke på allt så är det dax att se en riktig skräckis tillsammans snart :)puss josephine

    SvaraRadera