söndag 27 november 2011

Första advent

Dagen har gått åt till pyntande här hemma, trots det är vi inte riktigt färdiga. Det tar sin lilla tid kan man väl säga. Har iallafall fått handla lite julpynt & julblommor till altanen på framsidan. Håller tummarna för att de inte blåser bort under natten bara. Fegaste tjejen i stan höll på riktigt på att kissa ner sig för en stund sedan. Alfred var borta hos hans föräldrar för en stund sedan. Jag avskyr sånt här väder, blåst, åska, blixt..you name it, de är inte mina kompisar! Jag och Milton tog skydd tills pappa kom tillbaka, trodde fönstrerna skulle blåsa in så vi satt lite bakom soffan bara..

Första ljuset tänt & nu längtar vi efter snön, eller hur? Jag har gjort mina egen adventsljusstake i år också. Så mysigt att pilla med tycker jag. Har lite mer pyntande kvar här hemma men när veckan är slut skall jag nog vara kvar. Och Lise, håll i dig nu, julgardinerna är uppe :)


Första ljuset är tänt..


Såhär blev ljusstaken i år
 Milton är bättre, feberna är bortblåst, (passande ordval idag, så käckt så) han är dock fortfarande lite pipig & gnällig. Jag chansar på att det är någon utvecklingsperiod han är inne i. Mycket att lära för en liten bebis, klart man blir tröttisgroda ibland.

Ikväll har jag & Alfred spelat & vunnit i bingolotto. Vi vann, håll i er nu, för ni lär bli avis! TVÅ Sverigelotter.. jojo tänkte väl att ni skulle bli gröna av avund.



Fick ett suprise-besök av Joss & Dennis idag, så mysigt att ha dem här & vi fick finfin julblomma.. Dennis hjälpte Alfred att sätta upp vår fina tavla ovanför sängen. Nu är det inte mycket kvar i sovrummet för att vi skall känna att det är så som vi vill ha det, tack gullungar. Jag älskar er.! Joss hade fått en liten bebiskula & jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att kusinerna skall springa här hemma & leka rövare (har en känsla av att jag kan ångra det när den stunden kommer, hihi) Och imorgon skall jag gosas med Tussen (Amico) hela dagen. För då skall jag sitta hundvakt.


Sovrummet börjar få sin prägel
Nej nu kikar vi på Filip & Fredrik som vanligt va?

Förresten, imorgon SKA jag ha lussebulle.. känns som jag är ensam i hela Sverige att inte ha smakat en redan? Och jag som ÄLSKAR dessa underbara julebullar.


God Natt, Sov Gott

Kram/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar