tisdag 27 september 2011

Välkommen till lilla familjen Helmer!

Helmer
Idag började med att besöka parkvillan för att pappa Alfred skulle bli pappa även på papperet. En herrans massa papper att öva sin autograf på för att pappa skall bli pappa tycker jag, men men nu var de gjort. När allt var klart fick Alfred välja ett gosedjur till Milton, gullig lite gest tycker jag. Pappa valde i mitt tycke en ful mindre fin kanin i en morotsbil, men det visade sig vara en succé. Milton älskar Helmer, som jag döpt kaninen till. Han till och med greppade efter honom och gosade in sötismunnen & alla dubbelhakorna, snutten! Så nu älskar jag med Helmer! Han är den sötaste kaninen i morotsbil jag sett (har iofs kanske inte sett jättemånga) Så inatt skall vi sova i dubbelsängen alla fyra. Alfred, Milton, Helmer & jag - mysigt vi skall ha det :)


Igår blev jag & Lise klara med de fina dopkorten. Vi blir en bit över 60 personer på dopet så jösses va kort vi pysslade. Var riktigt stolt över oss när vi äntligen blev färdiga. Barnen krävde uppmärksamhet om vart annat så det tog sin lilla tid. Milton fick låna prinsessan Olivias babygunga så han var lycklig en lång stund. Milton önskade sig en sådan massor han också, så mamma & pappa har skrapat ihop lite money så han ska bli gladaste Milton varje dag. (Jisses vad grejer man kan köpa till bebisar, var man inte fattig innan så blir man vill jag lova)
Lyckliga Milton i sessans gunga
En del dopkort..

På Tesans axel
Efter besöket gick jag & Milton hem till mormor & väntade på min kusin Tesan. Vi åkte en tripp till stan, pratade oviktigt, bytte in guld, tappade bort en tand.. eller var det en tant? Åt världens godaste muffins (som jag inte kommer kunna vara utan tack vara dig nu Tes!) skrattade.. ja vi umgicks & hade en toppendag.


Kom hem till mitten av idol & bytte till godnattis-tshirt på Milton. En tshirt som han fått av pappa & tydligen blev galet kär i , han skrattade och var så lycklig när han fick på sig den. Mammas lillgrodis! Passar det att vara "mammas lillgrodis" i en sådan coolingtröja? Klart det gör!

Pappas lyckiga pojk!

Nu säger vi godnatt, speciellt Helmer.!
/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar