onsdag 14 september 2011

Mysonsdag it is!

Idag ska jag ta med mig lillgrodan & hälsa på pepparkakssyster som kom hem från Grekland & en veckas härlig segling igår natt. Jag vill också segla på Greklands underbara vatten & snorkla bland vackra fiskar och snäckor. Och inte minst, jag vill också bli en pepparkakstjej - jag vill också, jag vill också, jag vill också! Men det får dröja en tid med tanke på lillgrodan. Men såfort han växt till sig åker vi på en härlig solresa tillsammans, det har vi redan pratat om jag & Alfred.

Tänkte övertala Joss att se på film & möla i oss godsaker idag. Det finns faktiskt inte så mycket som är mysigare än att gosa inomhus när regnet smattrar mot rutorna och vinden riktigt tar tag i träden utanför. Det bli liksom ännu mysigare att kura ihop sig under en go filt framför bra film med för mycket sötsaker i munnen då :) Det ska vi göra, vi är nästan världsbäst på det, jag & min syster. Det och att skratta sådär mycket att man är nära att man kissar på sig åt sådant som inte alls är roligt. Åt sådant som man nästan inte FÅR skratta åt. Hon är bra bäst min syster!

Hinns det med så vill jag pyssla något fint kort hos syster/sötmoster idag också, hon är superduktig på det & äger mer scrapbooking-pyssel än vad jag har kläder till Milton (det vill säga mer än behövligt) Hennes kort blir så otroligt vackra & visst fasiken är det väldigt mycket roligare att få ett egengjort kort som någon lagt ner tanke och tid på än ett kort för 19 kr på Gallerix.


Nu skall jag gå in & duscha... vilket får mig att minnas att jag måste köpa nya duschartiklar från The Body Shop. På somrarna använder jag alltid de som doftar cocos, den doftar ljuvligt tycker jag. Men de passar liksom sommaren till. Nu har hösten dragit in och då behövs en ny doft i & efter duschen men vilken då, blåbär kanske? Det är en gammal favorit. Får helt enkelt åka in & kika, kanske har det kommit någon ny goding :) Nej nu svamlar jag iväg, duschen var de ju! Ha en mysig onsdag mina vänner. Tänd för många ljus, sätt på favvofilmen, ät något som man bara får på lördagar - mys idag. Det är en sådan dag!

1 kommentar:

  1. Så bra kul och väldigt bra god lycka med bloggandet
    mvh Brömseroskan eller "andraÅkematten"

    SvaraRadera