söndag 25 september 2011

Söndagsmiddag i toppklass

Nyss hemkommen efter en alldeles underbar tre-rätters hos moster Susanne & Thomas.

På menyn idag stod en kantarellsoppa till förrätt. Älgstek till huvudrätt & vaniljglas med blandade bär till efterrätt. Och den obligatoriska godisskålen till "efter efterätten" Man blir alltid så bortskämd när man äter hos dem, Thomas lagar helt underbar mat! (Fick med mig god Paella hem också, den ska jag smaska i mig imorgon tänkte jag)

De bor helt underbart fint i Eriksberg, terassen går inte av för hackor. Ett glas vin i kvällssolen där är inte dumt alls!

Lurade på min kusin att komma & ta Milton en natt här också.. så mamma kan få sova lite :) Det gjorde hon så gärna sa hon, skall passa på att bjuda hit henne snart, innan hon ångrar sig! Skämt & sido, men ska bjuda hit henne snart, man ses för sällan känner man alltid när man väl ses.

Nu är vi trötta jag & lillgrodan, blir att krypa ner i sängen för oss nu. Milton sover faktiskt redan så jag tänkte sätta på en ljudbok på telefonen. Lyssnar på Magdalena Graafs bok för tillfället, vilken underbar bok! Brukar sätta att jag skall lyssna 30 min & somnar efter fem! Vi brukar lyssna i bilen jag & Alfred, det går bättre.. nej nu skelar jag värre än Milton gör när han vär trött!


God natten på er / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar