söndag 18 september 2011

Heja Milton

Sitter och morgonmyser i soffan med lillgrodan. Han har sovit i sin vagga för första gången inatt, så duktig såå :) Det var tänkt att han skulle göra detta från dag ett. Men det blev ju inte riktigt som man tänkt sig med något alls när man fick bebis? Jag var tvungen att se så han andades var fjärde minut dessutom ammade jag väldigt ofta, ibland 2-3 gånger i timmen & det blev helt enkelt betydligt lättare att ha honom i vår säng. Och skall jag erkänna så tyckte både jag & Alfred att det var så mysigt att ha honom nära att de ovanstående anledningarna egentligen inte hade spelat någon större roll, han skulle sova hos oss helt enkelt. Men nu skall det bli ordning & reda här hemma & inatt sov lille M alltså för första gången i sin vagga,  gulligsöta! Säng hittade vi snabbt en som vi gillade under tiden jag var gravid men vagga var svårare. Tills vi åkte till Ullared (denna underbara affär) där, av alla ställen, hittade vi en vagga vi båda tyckte var superfin. Där ser man, det behöver inte alltid kosta skjortan för att vara fint.
Så här ser vaggan som vi föll för ut.. We love Ullared
Åhh, nu fick jag Ullared-abstinens här hemma. Får bli en tripp dit snart, någon som vill följa med?

Puss & Kram

3 kommentarer:

  1. Det är såå roligt att du bloggar Jessica! Kikar in här flera gånger varje dag :) Milton är det finaste jag sett och ni verkar verkar ha det så mysigt i er lilla familj. Har ni flyttat till hus förresten? :)

    Och jag vill med till Ullared, haha! Synd att en annan inte drar till på en kvart direkt..

    Kraaam från Notarivägen-Lina

    SvaraRadera
  2. Söta Lina, va glad jag blir :) Och du lyckades kommentera innan jag hittade den magiska knappen! Hoppas du mår prima! Ska in & kika på din blogg nu, kolla in hur proffsen gör :)
    kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. eller nähe, trodde den blåa texten var din blogg? a du ser ju, hej datasnille :)
    /jessica

    SvaraRadera