torsdag 15 september 2011

En doft av liljekonvalj

Inatt har det inte blivit mycket sömn, Milton har velat prata om mycket viktiga saker & inte velat sova alls. Han är så söt lillgrodan när han ligger & tittar på mig med sina stora fina ögon och ger ifrån sig små ljud för att kommunicera & visst blir man förbannad när man har så viktiga saker att säga & ingen lyssnar? Det blir min Milton, han blir förbannad och ryter ifrån ordentligt. Viljestark liten kille, det gillar jag massor!


Idag arbetar Alfred ett sånt där monsterpass igen, dagsjobb & nattjobb avlöser varann & jag, jag skall fortsätta städa här hemma. Finns det något bättre än doften av nystädat eller nybäddat med en skvätt för mkt sköljmedel? Ett tips när ni skall svabba er golv eller damma hemma, häll i massor en skvätt av Ajax liljekonvalj. Det doftar nyplockade liljekonvaljer i hela huset sedan, ljuvligt. Ja, om ni nu gillar liljekonvalj så mycket som jag gör då. En annan underbaring som jag nyligen fick tips om från syster, köp hem Air wick & spraya i tid & otid. Finns i massa härliga dofter.. bland annat liljekonvalj :)

 Nu jäklans ska det bli skinande rent så jag kan fortsätta packa upp flyttlådor.. lite gardiner & prydnadskraffs som skall upp idag kanske? Varför, varför måste det ta en sådan evighet att komma iordning. Kontrollfreaket här blir lite smått stressad när jag knappt vet i vilken flyttlåda mina saker ligger. "Var sak har sin plats" råder icke här hemma just nu!

Igår hade vi en toppendag/kväll hemma hos Joss & Dennis. Pepparkaksbruna & fina var de & vilka underbara bilder jag fick se från seglingen, helt underbara. Det är så gott att komma hem till min syster & hennes Dennis, allt är så varmt & rofyllt hos dem. Vi smaskade i oss Dennis goda mat & självklart massa goda sötsaker hela dagen till efterrätt. Pratade ikapp oss, jo det behövde vi. Jag & Josephine är systrar som pratar med varandra varje dag med få undantag, de var borta i en vecka nu så nog hade vi saker att prata om. Det Josephine inte vet om mig vet inte jag heller, det är så gott att kunna dela precis allt med någon. Och också med någon som alltid förstår, alla borde få ha en egen Josephine - då hade världen sett bättre ut, de lovar jag!


Frågan är om jag inte skall ta en sväng hem till syster i eftermiddag också, kände mig inte riktigt klar där hemma. Dessutom så hann vi inte pyssla ihop några kort. Om jag blir hyffsat klar med städningen här hemma så får de bli mys hos Joss i eftermiddag/kväll också. Hör ni hur mycket talan HON har om saken. Men sådanna är vi, vi klampar bara på jag och min lillgroda. Till henne iallafall.

Då drar vi igång här hemma nu då (tänker på känslan när det är färdigt, för fy bubblan vad tråkigt det är att börja!)

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar