torsdag 29 september 2011

Ikea

Idag har jag & Alfred varit på ikea hela eftermiddagen. Hittade en himlans massa saker som Alfred får åka & handla själv i dagarna, så han får in det i bilen. Idag blev det mest de gamla vanliga ikea-grejerna.. typ ljus i mängder (samlar på mig till höst/vinterförrådet) men också en del till lillgrodan. Miltons rum börjar sakta men säkert likna något. Här nedan än lite av dagens Milton-fynd.


Bilden gör inte de här sängkläderna rättvisa, ljuvliga sängkläder med grodor på (såklart).

Tänkte jag ha över skötbordet

Över spjälsängen

Söt liten matta som pappa valde

Äntligen fick jag övertalat Alfred, Milton fick sin sänghimmel.

Oj, oj,oj va dessa går åt hemma hos oss!

Denna ska spraymålas i vitt
Imorgon är Alfred ledig så vi skall greja här hemma hela dagen, eller ja när han vaknar till liv vill säga.. han jobbar natt även idag. Finns så mycket jag vill ta tag i här hemma men det är inte lätt att göra själv med liten underbaring som inte vill sova i några längra stunder på dagen längre.

Men imorgon, då jäklans ska vi få saker gjorda här hemma.

Nu skall jag bestämma mig för en ny ljudbok för kvällslyssning. Vilken toppen-app för de som inte orkar läsa som jag. Jag älskar när folk läser högt för mig som när man var liten, det är underbart! När jag var gravid läste Alfred högt ur alla möjliga bebisböcker till jag somnade, så mysigt tycker jag. Fasiken vilken klippa Alfred var under min graviditet. Högläsning & massage varje kväll, servad med det jag ville & varma kramar många, många gånger om dagen. Det är vad varje gravid kvinna skall ha, för det är ta mig tusan inte de lättaste nio månader man har framför sig. Heja heja pojkar, män, hunkar & karlar som vet hur man tar hand om sin tjej!

I helgen måste jag ta tag i mina händer & fötter. Ett ordentligt fotbad med min mirakelolja, fotkräm & lite lack på det skall nog göra susen. Kanske skulle hitta mig ett nytt lack också, färgen som går åt mörk rödbrun känns passande under hösten, men jag älskar ju diors ljusbeiga. Vilken är er favoritfärg?


Näe nu är nanar Milton sött & jag skall krypa ner & lyssna på en ny bok.

Godnatt fina!
/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar