lördag 24 september 2011

Lördagsmys i slapphetens tecken!

Har stått i köket & lagat ihop min & Alfreds favvisrätt. Min starka flygande jacob, oj vad smarrig den är mina vänner! Har bland annat i stark chilisås, sambal oelek, ananas & sweet chilisås förutom allt de där vanliga som banan kyckling & grädde..ja ni vet. Blandningen är magisk god!

Till efterrätt serveras det denna lördagskväll hallon&björnbärspaj med vaniljglass.


Ikväll kommer Mama mia på TV, en riktig "må-bra-i-hjärtat-film", tyvärr är inte min sambo lika impad av denna underbara film så det blir inget sådant för oss. Men har ni inte sett den, gör det! För oss blir det Postkod miljonären, Fångarna på fortet & filmen Flickvänner från förr framför televisionen ikväll.

En annan sak, höstmörkret är här, vilket inte bara innebär höstdeppo utan också - tända ljus i överflöd. Underbart! Jag har bunkrat upp med mängder med ljus här hemma. Inget sätter sån mysprägel på en mörk höstkväll som massa ljus. I ♥ it !

Nej, nu skall jag, älskling & lillgrodan bara njuta av kvällen bland alla tända ljus & gottigheter - för det är vi värda.

Hoppas ni har en härlig kväll & har bunkrat upp med gottigheter som ni gillar. Är magen glad är ni glada vet ni :)
Kram! /J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar