måndag 24 oktober 2011

Sanna vänner

Igår kom Pauline hit en sväng på eftermiddagen/kvällen. Blev så glad att se henne. Hon hade med sig fina blommor till oss & världens bästa suprise till Alfred. Två snyggingtröjor från Sebago. Det var julafton för Alfred igår J Pauline är en sån där vän som jag alltid kommer vara rädd om & som jag alltid vill ha i mitt liv. Jag har många fina runt omkring mig, men de där riktiga vännerna kan jag räkna på mina två händer. Ni vet de där vännerna som inte slutar vid kompisar, de där som blir lika viktiga som din familj. Jag skulle göra allt för dessa av mina vänner & jag vet att de skulle göra desamma för mig.
Visst har man sina ”ups and downs” med sina vänner & för min del kan det gå perioder, långa perioder, utan att man ses eller kanske ens talas vid. Men det fina är att man ändå vet, att skulle det vara något. Vad som helst, så finns man där för varandra. Jag blir nästan tårögd när jag tänker på vad mitt underbara tjejgäng har gått igenom tillsammans. Galna upptåg, sommarromanser, ren & skär sorg. Vi har varit uppe på svävande moln men också i ordagrant, djupaste sorg. Så mycket kärlek & omtanke.
Den som blivit rått dumpad har fått ”dumpad-kit” bestående av ett kilo godis (mest choklad förstås) tillsammans med peppande power-ord! Andra gånger har porslin offrats som den dumpade fått kasta i raseri (jo, för det fungerar faktiskt.. och nog fasiken finns behovet)
Mina vänner har skitbra sidor & skitdåliga sidor, de har bra dagar & dåliga. Precis som jag & precis som du. Livet är, inte för en endaste människa, alltid roligt, lätt eller utan hinder. Men oj vad mycket lättare det är med Er som vänner. Ni vet precis vilka Ni är.
Jag & Pauline

Jag älskar Er! /J

1 kommentar: