tisdag 11 oktober 2011

Jullängtan

Är det tillåtet att säga att jag redan längtar efter ett snötäckt (för det blir det ju i år?snääälla) vintersverige? Jag längtar till att få slå in julklappar, baka julgodis, nästan svimma av nyfikenhet över vad det är i mina klappar (japp, jag är barnet själv när det gärller julen) julmaten & mina vänner.. julkalendern.

"Nu kan SVT presentera julkalendern för nästa år. Tjuvarnas jul är en julsaga i Charles Dickens anda som utspelas i Stockholm vid 1900-talets början.
När julen närmar sig så förbereder sig stadens tjuvliga "Klappnapparna" för högsäsong. Bland tjuvarna finns Kurre som är stadens vassaste ficktjuv. På julaftons morgon får Kurre ett oväntat besök - hans okända dotter Charlie.
Kurre måste plötsligt bli förälder. Hur ska det gå att kombinera med tjuvligans verksamhet? Rollen som Kurre spelas av Gustaf Hammarsten. Dottern spelas av 9-åriga Tea Stjärne.!

Jag tycker de senaste julkalendrar har varit näst intill kassa, minns ni alla gamla godingar? Å så bra de var. Men jag har "good feeling" om denna, känns som om den kommer påmnna lite om "En Julsaga". Då kommer den garanterat bli bra!

Från en julkalender till en annan. När jag var liten fick jag alltid en kalender med 24 stycken julklappar, för att få öppna en efter en tills den stora dagen kom. Hade ni också det? Milton skall självklart ha en sådan. Det spelar ingen roll att han är väldigt liten denna julen, han skall få min gamla.

Och i år skall vi ha en disneygran, har man barn måste man ha en disneygran :)


Åh va jag längtar, förlåt :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar