måndag 24 oktober 2011

Kärleken till det finaste som finns

Kärleken & banden, av lenaste siden, till min Milton växer sig starkare för varje dag som går. Att, från en dag till en annan, blir & vara mamma. Vara förebild & den där perfekta föräldern man vill vara till denna lilla skatt är inte lätt alla gånger.

Trots många sömnlösa nätter, framför allt i början (nu är han ju lyx alá lyx- bebis som vaknar en gång per natt & somnar om efter maten) smälter mitt hjärta varje morgon jag vaknar & får se denna helt underbara varelse. Alla bekymmer glöms bort på två röda & du svävar åter igen i den bebisbubbla av lycka, lycka över att han är din. Bara din (Ja & pappas förstås).

 Det är svårt att förstå att mitt liv har varit fint utan honom & än mer svårt, meningsfullt? Det är svårt att förstå att han bara har funnits i 2,5 månad. Det är konstigt hur stark & total kärleken redan är till någon jag känt i knappt tre månader? Hur konstigt & förvirrande det än är så har jag aldrig upplevt sådan kärlek & jag är så tacksam att jag får dela mitt liv med världens bästa Alfred & vår lillgrodis.

Jag ser fram emot att tillsammans med Alfred hjälpa Milton att utvecklas till en trygg, livsglad & kärleksfull person. Älskar att studera hans små framgångar, varje dag, timme & minut, samt se hans personlighet göra sig synlig allt mer.

Vem blir han? Morgontrött som pappa eller morgonpiggelin som mamma? Tar livet med en klackspark som pappa eller djup och tankspridd som mamma? Vad kommer han ha för mål & drömmar? Svårigheter & motgångar?

Han kommer blir perfekt, precis så som han blir! Jag skall stötta, älska villkorslöst, skratta, busa & vara stoltaste mamman i världen. Jag skall kramas, vara orolig, gråta och hålla handen när livet inte alltid är sådär rosenrött man vill att det skall vara.

Vi skall vara tillsammans! ♥. Alfred, Milton & Jag.

Mammas & pappas bästaste ♥


Kram/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar