måndag 20 februari 2012

Mr Snygg

Min älskling

Mr SNYGG

Jag är så lycklig att vi fann varann. Småbarnstiden är (vad än folk säger) inte alltid en dans på rosor, den kan vara tuff & framför allt krävande på många sätt också. Alfred har det värsta morgonhumör jag någonsin stött på (på riktigt) & att han skall ta Milton på nätterna har jag bara kunnat drömma om. Också för att Milton avskyr att ta flaska, det en en kille som gillar" real stuff" det.! Som tur är har Milton varit underbar & mardrömsnätterna har i vår familj varit väldigt få. Han vaknar max tre gånger/natt & då somnar han om snabbare än jag hinner vakna. Trots morgonhumöret (som hade kunnat skrämma livet ur vem som helst haha) så tar han Milton varje morgon då han varit ledig dagen innan. Lördag, Söndag & Måndag, vilket betyder att jag får lite sovmorgon. Det är guld värt skall jag be att tala om för er. Dessutom hade jag aldrig kunnat drömma om en bättre pappa till Milton. Han är en sån där människa som liksom har pedagogiken i sig naturligt. Han möter Milton så fint (även andra barn) att jag blir tårögd. Nu vet jag att det kommer vara en pappa full med bus när Milton blir äldre & jag kommer defenitivt inte tycka om allt de gör bakom "mammas" rygg, men det tänker jag blunda för just nu. Alfred är en vuxen man (?) full i bus men står ändå för min stora trygghet, något jag värdesätter otroligt högt. I hans famn finns inga bekymmer, poetiskt va? Men också så sant.

Jag har världens bästa pojkvän & jag hade aldrig hittat en bättre pappa till Milton. 



Älskar Dig Alfred  


Kram/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar