måndag 6 februari 2012

Milton-nytt

Milton-nytt

 ♥ Att åka bil är inte längre ångestfyllt. Milton sitter som ett ljus i bilen & passar oftast på att ta en nap
 ♥ Milton tar nu napp men känns (nu när vi äntligen lyckats) nu lite onödigt. Men det kan nog komma tider då jag är glad att nappen finns (hihi)
 ♥ Milton har för första gången gjort miner när det gäller mat. Han har ju satt i sig allt från olika puréer till gröt, bara gapat & gapat MEN i förrgår testade mamma & pappa barnmat fr 6 månader. Torsk & potatis. Det var vidrigt tyckte Milton som gjorde stans goaste "kräkäckligt-miner". Torsk & potatis var riktigt blä!
 ♥ Börjar visa intresse för att vilja åla sig frammåt. Måste ge honom möjlighet att öva mer, han vill ju.
 ♥ Nattningen på kvällarna går strålande & han har börjat prata sig tills sömns. Den underbara ongen ligger och jollrar glatt i ca 5-10 min tills han tillslut somnar. Jag är SÅ tacksam för att vi får vuxenkvällar varje dag efter kl 19. Guld värt.
 ♥ Vaknar fortfarande på nattetid ca två gånger/natt. Jag brukar för det mesta amma honom så somnar han om efter ca 5-10 min. Ibland räcker det bara med lite närhet.
 ♥ Är galen i ljus & allt som lyser/brinner (vilket han varit sedan han var liten)
 ♥ Vill helst inte sitta själv, ligga på golvet & leka osv själv. Nej, jag är mr.närhet.!
 ♥ Inga tänder så långt ögat kan nå & jag tycker att dregglandet har minskat något? Eller så har jag bara vant mig.
 ♥ Älskar när pappa leker med snutten över hans ansikte, liksom fläktar med den. Då sprattlar han med armar & ben & skriker riktiga glädjetjut. Fin första lek.
 ♥ Är killig & kan inte låta bli att skratta när man byter blöja eller när man byter kläder/killar honom.
 ♥ Han är fortfarande väldigt blyg & blir rädd för framfusiga människor. Varsamt & försiktig är Miltons melodi om man vill bli kompis med honom. Men nu känner han igen många fler än mamma & pappa.



Imorgon blir det BVC igen & jag längtar. Vad väger han den här gången? Ser allt bra ut även denna gång? Och jag måste skriva ner alla frågor så jag inte sitter där & lönlöst försöker hitta alla funderingar jag haft den senaste månaden..

Kram/J

2 kommentarer:

  1. Vad spännande, det händer så mycket med sötnosen!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det gör det verkligen.! Ha en fin dag Sofia :)

    SvaraRadera